راهنمای خرید میز اداری منبعی جامع برای زمان هایی است که شما در جستجوی میز اداری مناسب خود هستید. ضروری است که قبل از خرید میز اداری ، شناختی کامل بر مبنای خواسته های خود در راستای مقدار بودجه خود داشته باشید. هیچ چیز مهم تر از برخورداری از یک راهنمای جامع قبل از خرید تاثیر گذار در داشتن یک خرید مناسب نیست. هنگام انتخاب یک میز اداری، مهمترین نکته این است که اطمینان حاصل شود که میز اداری به نیازهای خاص شما پاسخ دهد تا بتوانید بهترین کار را برای خود انجام دهید. قبل از استفاده از گزینه های مختلف، یک چک لیست از اولویت هایی که از آنچه شما نیاز به کار به طور موثر دارید تهیه کنید. این باید شامل نوع کار شما باشد. هنگامی که این عوامل مهم را تعیین می کنید، شما یک ایده بهتر از آنچه در یک میز اداری می خواهید جستجو کنید، سپس شما می توانید به ملاحظات دیگر مانند: مقدار فضای در دسترس، بودجه خود و نوع کاری که می خواهید انجام دهید دارد یا زیبایی شناسی مورد نظر خود را در یک میز داشته باشید، فکر کنید.
.
⇠ یک لیستی از اولویت ها تهیه کنید
چگونه کار می کنید: آیا شما زمان زیادی را صرف انجام اسناد و مدارک، تهیه پیش نویس یا طراحی برنامه ها یا تایپ کردن بر روی کامپیوتر می کنید؟ آیا شما اغلب جلسات خود را در فضای اداری خود دارید و یا بازدید کنندگان مکرر به اتاق شما می آیند؟ مهم این است که بدانید دقیقا برای چه کاری باید میز مورد نظر را تهیه کنید.
نیازهای کاری شما: آیا شما از چاپگر، بیش از یک مانیتور کامپیوتر استفاده می کنید یا نیاز به ذخیره سازی بیشتر برای فایل ها یا منابع دارید؟ آیا همکاران، ایده های خود را با شما بر روی یک میز ارائه می دهند؟ مهم است بدانید نیاز های شما برای داشتن میز اداری مناسب چیست.
هنگام ارزیابی یک میز اداری، تمرکز بر موارد زیر مهم است:
- نیازهای شخصی کار
- اندازه فضای اداری
- بودجه موجود
- تصویر مورد علاقه و زیبایی شناسی
این سناریوها را در نظر بگیرید:
- برای کسانی که زمان زیادی را در فضای اداری صرف می کنند، یک میز کارشناسی با کشو ساخته شده و دارای قفل باعث امنیت و حفظ حریم خصوصی خواهد شد.
- اگر کارهای کاغذی شما در روز زیاد باشد، یک کشو مخصوص صفحه کلید می تواند یک فضای خالی مفید باشد، و یک میز L-Shaped یا U-shaped می تواند سطح اضافه ای را روی میز برای کاربر ایجاد کند.
- اگر شما با بیش از یک مانیتور کامپیوتر و یک چاپگر روی میز کار می کنید، با قرار دادن چاپگر روی کتابخانه کردنزا یا بخش دیگر مبلمان اداری مانند قفسه کتاب، یا اضافه کردن یک میز کوچک به جلوی میز خود، فضای بیشتری را ایجاد کنید.
- اگر جلساتتان را با دیگران در دفتر خود هماهنگ می کنید و یا گفتگو را مجددا ترتیب می دهید تا مجددا بررسی شوند، یک میز مدولار با مبلمان اداری مشابه، ممکن است انتخاب خوبی باشد، مانند یک میز L-Shaped یا U-Shaped.
- بسیاری از مردم به دنبال سطوح بیشتر و فضای ذخیره سازی در یک میز اداری هستند. اگر شما در تلاش برای دستیابی به هر دو هستید، با استفاده کابینت های ذخیره سازی و فایلینگ عمودی سعی کنید فضای کل دفتر خود را به حداکثر برسانید.
“به حداکثر رساندن فضای اداری شما می تواند فضای بیشتری از سطح میز و ذخیره سازی را فراهم کند.”
- قبل از خرید یک میز اداری،مقدار فضای محل کار خود را اندازه گیری کنید. اجازه دهید ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی متر فضای پشت میز خالی باشد، بنابراین شما باید اتاق را برای حرکت بین میزها باز کنید.. اجازه دهید ۱ متر برای نوسان درب و ۱ متر به حداقل یک طرف از میز خود، اجازه می دهد که شما به راحتی صندلی اداری خود را حرکت داده و خود نیز حرکت کنید. هنگام استفاده از صندلی مهمان، ۱ متر از جلو میز به پشت صندلی ها اجازه دهید باز باشد.
- اگر فضای محدودی دارید، یک میز کوچکتر مانند میز کامپیوتر می تواند مجهز به سطوح کار، کشوها، یا قفسه ها باشد. یک میز گوشه ای گزینه دیگری برای فضاهای کوچک و همچنین دفاتر خانگی است زیرا بسیاری از اتاق های مجلل که دارای درب های متعدد یا پنجره ها هستند به دفاتر تبدیل می شوند. اطمینان حاصل کنید که پنجره ها و درب ها هنگام قرار دادن میز بدون محدودیت باز و بسته شوند و به خاطر داشته باشید که پنجره های کرکره ای می توانند به نور طبیعی بیشتر در فضا کمک کنند.
“جفت و جور شدن میز شما نسبت به فضای موجود، باعث افزایش کارآمدی و بهره وری می شود.”
بودجه انتخابی اغلب تعیین خواهد کرد که چه نوع میزی برای شما مناسب است. اگر بودجه شما اجازه نمی دهد همه چیز را که می خواهید پیش از آن دریافت کنید، در نظر بگیرید که بر مبنای بودجه خود دست به خرید میز اداری بزنید تا بتوانید در مقداری بودجه نیز در زمان های نیاز، پس انداز داشته باشید. علاوه بر این، میز اداری شما باید تصویر و زیبایی شناسی مورد نظر را نشان دهد. محیط دفتر شما معاصر، مدرن یا سنتی است؟ آیا شما نیاز به حضور اجرایی دارید؟ آیا چوب یا شیشه را ترجیح می دهید؟
.
یک صندلی مدیریتی خوب
⇠ باید دارای ویژگی هایی باشدکه در این قسمت به برخی ویژگی های صندلی مدیریتی اشاره می کنیم تا در زمان خرید بتوانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.
- نکته اول یک صندلی مدیریتی خوب باید از نظر اندازه نسبت به سایر صندلی های معمولی بزرگ تر باشد.
بزرگ بودن صندلی باعث راحت بودن آن می شود و فرد در زمان نشستن احساس راحتی بیشتری می کند.
البته اندازه صندلی مدیریتی باید با در نظر گرفتن ابعاد میز هماهنگ باشد.
- نکته دوم صندلی های مدیریتی معمولا چرخ دار هستند و این کار شما را برای جا به جا شدن درراستای میز راحت می کند.
مخصوصا زمانی که میز شما از نظر اندازه طویل باشد.یک صندلی مدیریتی خوب
باید دارای دسته های مناسب، پشتی نرم وقابل چرخش به طرفین باشد.
صندلی های مدیریتی آپشن های زیادی برای تنظیم کردن دارند شما می توانید پشتی صندلی، ارتفاع دسته و سطح آن تا زمین آن و…دارند شما به دلخواه خود می توانید آن راتغییر دهید.
روکش صندلی های مدیریتی از جنس های مختلفی همچون چرم یا پارچه تولید می شود.
از آنجایی که چرم نسبت به پارچه دوام بیشتر و زیباتر است معمولا از چرم بیشتر استفاده می شود.
.
⇠ انواع میز اداری
میز اداری بر حسب نوع کاربرد و شکل ظاهری می توانند بر حسب دسته بندی زیر تقسیم شوند:
- میز مدیریت
- میز کارشناسی
- میز کنفرانس
- میز کانتر اداری
- میز کار گروهی
.
منابع:
.https://www.ariachileh.ir
.https://bayno.ir
.https://www.fazagooya.com